close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רצף ביטוחי לרכב – למה זה חשוב?

יובל בנרח חשוון, תשפ06/11/2019

להרצות לכם על חשיבותו של הביטוח כבר ממש אין צורך, חשיבותו הרי ברורה לכל. אך מה אם נגיד לכם שאחת הדרכים הטובות לחסוך בדמי הביטוח היא למרבה ההפתעה, פשוט להיות מבוטח?

תגיות:
צילום: shutterstock
רצף
צילום: shutterstock
ביטוחי הוא אינו דבר להקל בו ראש. ככלל, תחום הביטוח מורכב מאינספור פרמטרים שחלקם באמת נשגבים ממי שאינו סוכן ביטוח או שמגיע מתחום הביטוח. אנחנו יכולים לדעת מה משפיע על עלות הביטוח, למשל, אך נוכל רק לשער איזה חלק הוא תופס מהעלות הכוללת שלו. בהמשך הכתבה נסקור את אחד הפרמטרים החשובים ביותר אשר משפיעים על עלות דמי הביטוח שאנו משלמים. כאשר אנו רוכשים ביטוח, בין אם זהו ביטוח צד ג' או ביטוח ביטוח מקיף אונליין, תמיד תחקור חברת הביטוח את עברנו הביטוחי על מנת למצוא בדיוק את הנתון הזה, רצף ביטוחי של לפחות 3 שנים. למה זה חשוב ובגלל אילו סיבות מוותרים נהגים על ביטוח, לעיתים מבלי לדעת על ההשלכות של העניין? אסביר בשורות הבאות.

למען הסר ספר, רצף ביטוחי הינה תקופה באורך של שלוש שנים לפחות בה ישנו ביטוח על שם אותו נהג ושבמשך תקופה זו לא נרשמה כל תביעה כנגד אותו נהג. הצגת הוכחות לאמור תזכה את רוכשי הביטוח בהנחה משמעותית בדמי הביטוח.

אחד המצבים בהם נהגים בוחרים שלא לבטח את רכבם, היא ברכבים מיושנים בעלי ערך נמוך במיוחד, שבעליהן בוחרים לוותר על תקופת ביטוח מסויימת. הנחת העבודה היא בדרך כלל שבעתיד הקרוב ימכר הרכב וישודרג לרכב יקר יותר ושם כבר יהיה ביטוח מקיף בכל מקרה. חשוב להדגיש כי חשיבה זו שגויה מכמה סיבות. ראשית, ביטול תקופת הביטוח יעצור את תקופת הרצף הביטוח ולכן כשכבר ירכש הרכב החדש, תבדוק חברת הביטוח את העבר הביטוחי של אותו נהג ותגלה כי אין רצף ביטוחי של שלוש שנים. במצב זה לא תהיה ברירה לחברת הביטוח אלא שלא לתת את ההנחה המשמעותית הניתנת בגין רצף ביטוחי.

בנוסף לכך, רבים לא מודעים לכך שגם במידה ורכבך מועמד למכירה כבר עכשיו, אין סיבה טובה לכך שהוא יעמוד ללא ביטוח. הרי גם כרכב שעומד למכירה אמור לנסוע מדי פעם, לפחות כאשר מגיע אדם המעוניין לקנות אותו. שנית, במידה והרכב ימכר לפני תקופת תום הביטוח, חברת הביטוח תחזיר לך את החלק היחסי של דמי הביטוח ובכך תבטיח לך ראש שקט בנוסף להחזר כספי.

סיכום:
ביטוח רכב מקיף או צד ג' הינו מוצר המאפשר לך לעשות שימוש שוטף ברכבך ולעשות זאת בראש שקט. במקרה בו נגרם נזק לרכב חברת הביטוח היא זאת שאמורה להתייצב נגדך. העבר הביטוחי שלך הוא דרכה של חברת הביטוח להבין מי הוא הלקוח העומד מולה ובמילים אחרות, עד כמה ניתן לתת לו הנחה משמעותית בגין סעיף זה. חשוב לזכור, עבר ביטוחי ללא רבב הוא אינו הפרמטר היחידי לקבלת הנחה בדמי הביטוח אך היא בהחלט אחת מדרכי חברת הביטוח להבין מיהו הלקוח העומד מולה ובאופן זה לתמחר את הביטוח בהתאם. לכן, שימרו על עצמכם נטולי תביעות עד כמה שניתן. נסיעה טובה!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה